אסתטיקה רפואית
  
טכנאי שיניים מומלץ
  
כתרים טרומיים לשיניים
  
טיפולי שיניים בעזרת סדציה
  
כירורגיית פה ולסת
  
יישור שיניים שקוף בפה
  
עששת דוהרת
 
 
לקבלת הצעת מחיר מ- 5 החברות המובילות כולל מבצעים ושוברים:
 
 
 
 

מהי עששת דוהרת וכיצד ניתן למנוע אותה בגיל מוקדם?

עששת דוהרת היא מחלה שנוצרת כתוצאה מהזנחת השיניים של הילדים. אין זה חשוב אם הילדים בגיל קטן מאד עם שיני חלב, או בגיל בוגר עם שיני קבע: כשהם ילדים ואתם מתירים להם לצרוך סוכר ולזלזל בצחצוח ובניקוי הפה, הם עשויים להגיע לעששת. מדוע המחלה נקראת "עששת דוהרת"? משום שהיא מתחילה את מסלול הנדידה שלה בשן אחת, אבל מקרינה חיש מהר לשיניים השכנות, ובעקבותיהן הפה כולו עשוי להיות מודלק. עששת דוהרת זו לא מחלה שאתם רוצים שהילד שלכם יסבול ממנה. זו מחלה שאתם כנראה תשאפו למנוע מהילדים שלכם בכל מחיר!

צריכה נכונה של מזון

התחלת מניעת העששת הדוהרת היא בצריכה נכונה של מזון לילדים. ניתן לאפשר להם להתפנק בפרי או ממתק אחרי הארוחה, אבל להקפיד שזה יהיה בין הארוחות ולא כצריכה קבועה עם גישה בלתי מוגבלת לסוג זה של מזון. מומלץ להגיש לילדים שלכם מזון רך ללעיסה, כזה אשר הסיכוי שהוא ייתקע בשיניים או יצריך לעיסה אגרסיבית אינו גבוה: אורז, עוף, פסטה, תפוחי אדמה מרוככים, ועוד. הקפדה על צריכת מזון מועטה בסוכר תשמור על הפה של הילדים שלכם בריא ועל השיניים FRESH ללא סממנים של הצהבה (שהם הסימפטומים לעששת בדרך כלל).

צחצוח וניקוי נכון של השיניים

משימה נוספת שאתם כהורים צריכים לקחת על עצמכם על מנת למנוע עששת דוהרת היא ללמד את הילדים שלכם כיצד לצחצח נכון את השיניים. חשוב שאתם בעצמכם תתייעצו עם רופא השיניים שלהם על מנת שיראה לכם בדיוק כיצד עושים זאת, ואם טרם קבעתם לילדים שלכם רופא, חשוב לעשות זאת במהרה. מרפאה ייעודית לילדים היא המקום הכי נכון לילד שלכם, שם יספקו גם הסברים לכם – כהורים וגם יבצעו טיפול אדיב, אחראי ואיכותי עבור הילדים שלכם. באופן עקרוני – משימות הצחצוח שיידרשו מכם במרפאה יהיו העברת מברשת שיניים עם משחה, והעברת חוט דנטלי ברווחים שבין השיניים.

ניהול סדר יום משמעתי למניעת עששת דוהרת

חשוב להקפיד כי שני הכללים שאוזכרו כאן, שמירה על צרכנות מזון מועטה בסוכר וצחצוח יסודי, ייושמו מדי יום כחלק מכללי המשמעת שאתם מתכוונים להקנות לילדים שלכם. רק כך, כשהם מקפידים על שמירת השיניים מדי יום, הם יימנעו מללקות בעששת דוהרת, ולכם כהורים ייחסכו הוצאות על טיפולי שיקום מיותרים.